ضد فتنه

ضد فتنه
 
ظهور را باید ما محقق سازیم

  (بسم الله الرحمن الرحیم) 

قرآن کریم، انواع غذاها را که برای جسم و روح انسان مفید بوده و ذائقه‌ی او را نیز ارضاء کرده حلال شمرده است، و از طرفی انسان را از خوردن غذاهای مضر و پلید نهی می‌کند...ممنوعیت از غذاهای غیربهداشتی و تنفرآمیز یکی از خدمات دین الهی به بشریت است، زیرا در شرایطی که میکروب کشف نشده بود و اثرات غذاهای پلید در بوجود آوردن بیماری‌ها روشن نبود، آنها را ممنوع اعلام کرده و این خدمت بزرگی در جهت سلامتی انسان‌ها می‌باشد.یکی از حیوان‌هایی که مصرف گوشت آن در فهرست غذاهای حرام قرار گرفته است گوشت خوک می‌باشد که در قرآن از آن به «لحم خنزیر» یاد شده است:

 

اما در اینجا ابتدا به بررسی عبت پزشکی سپس منابع غیر دینی ودر آخر منابع دینی که خوردن گوشت را نهی کرده می پردازیم:

گوشت خوک طبقـه طبـقه است و میان آنها پیه های متداخل در همدیگر وجود دارد که بالاترین نسبت روغـن حـیوانی را دارند، و روغـن آن نیز از خطرناکترین نوع روغـن است. ( درصـد پـیه در گوشت خوک 28 درصد است در حـالـیکـه مثلاً در گوشت گاو 4 و نیم درصد).گوشت خوک مـقـادیر زیادی اسید دارد. (سایر حیوانات 90 درصد این اسید را پس میدهند ولی خوک فـقـط 2 درصـد آنرا پس می دهد). این اسید از جمله باعث الـتـهـاب مخ می شود. 

 

تأثیرات روحی و روانی گوشت خوک:

خوک حتی نزد اروپائیان که از گوشت آن می‌خورند سمبل بی‌غیرتی است وحیوانی کثیف است. خوک در امور جنسی فوق العاده بی‌تفاوت و لا أبالی است و علاوه بر تأثیر غذا در روحیات که از نظر علمی ثابت شده است، تاثیراین غذا در خصوص لاأبالی گری در مسائل جنسی مشهود است.

یکی از نویسندگان می‌نویسد: خوک غیرت ناموسی ندارد و جفت خود را درمعرض خوک‌های نر دیگر قرار می‌دهد و حتی از این کار لذت هم می‌برد، که این صفات در گوشتش هم تاثیراتی دارد از این جهت اشخاصی که از آن تغذیه می‌کند همان صفات و اخلاق رذیله را پیدا می‌کنند.

اسهال خونی-یرقان عفونی-انتامیب هیستولتیک، که انسان را به اسهال آمیبی مبتلا می‌نماید-بیماری شبه باد سرخ که در انسان به صورت لکه‌های سرخ و دردناک توأم با سوزش شدید روی دست‌ها ظاهر می‌شود-تصلب مشرایین ـ دردهای مفصلی و مسمومیت‌ها و علت آن میزان زیاد چربی و اسیداوریک موجود در گوشت خوک می‌باشد-خوک از خوردن چیزهای پلید حتی مدفوع خودش باکی ندارد لذا معده‌اش لانة اقسام میکروب‌هاست که به گوشت و خون و شیرش هم سرایت می‌کند.

 

اما برخی بیماری‌ها تنها علت آن، خوردن گوشت خوک است از جمله:

کرم کدوی خوک» که درعضلات و مغز خوک یافت می‌شود که انسان را دچارنارسائی‌هایی در دستگاه گوارش می‌کند.تری شینوز» این نیز کرم دیگری است که باعث خراشیدن و التهاب جداره امعاء و پیدایش جوش‌ها و دمل‌های پراکنده در تمام بدن و درد شدید عضلانی و سختی تنفس و ناتوانی در سخن گفتن و جویدن غذا و ... می‌شود که تا به حال درمانی برایش پیدا نشده است.استفاده از گوشت خوک، به علت ثقیل الهضم بودن معده را به زحمت می‌اندازد.

 

 

یک متخصص آلـمانی نـتـیـجه مـطالعات خود و دیگران را در رابطه با گوشت خوک چنین بیان می کند: گوشت خـوک در مناطق گرم خطرناک تر از مناطق سرد است. در سودان و مناطق همجوار آن در یک شـرایط آب و هـوائی یکـسـانی تفاوت میان سلامتی کسانی که گوشـت خوک می خورند و و کسانیکه نمی خورند خـیـلی زیـاد است. هـمـیـنـطـور در هند در یک آب و هوای مشترک، کسانی که گوشت خوک نمی خورند از کسانی که می خورند از سلامتی بالاتری برخوردار هـستند، بیشتر عمر می کنند و توان کاری بیشتری دارند. مثلا فرد پیری که گوشت خوک نخورده حمالی می کـند و از ارتـفـاعـات بــالا می رود، در حالیکه آنکه خورده نمی توانـد این کارها را بکند و زودتر ضعف و بازنـشـسـتـگـی بـسراغ وی می آید. کسانیکه با تعالـیـم اسـلامی زنـدگی می کـنـنـد از سلامتی خـوب و بـالائی بـرخوردارند و بـیماریهائی که دیگران از مسائل تحریم شده دارند آنها ندارند. همینطور وی می گویـد در جریـان جـنـگ جهانی دوم از ارتش گـزارشی برای آنها می آید که می گوید: سربازان آلمانی دچار ناراحتی ها و آبله هائی در پاها می شده اند که آنها را از جنگ و تـحـرک بـاز می داشـتـه و علاج سرپائی نیز برای آنها کافی نبوده بلکه به پشت جبهه انـتـقـال داده می شـده انـد. در حالـیکه مـردمـی کــه در هـمان مناطق و همان آب و هـوا زنـدگـی می کرده اند آن ناراحتی ها را نداشته اند. پس از بررسی ها می بینند که ارتش تـقـریـبـاً هـمـه روزه از گوشت خوک استفاده می کند. گوشت خوک را قطع می کنند و آن ناراحتیها تمام می شود.

 

اعتراف کشیش آمریکایی به نجس بودن خوک:

"جوئل اسکات اوستن" نویسنده، مبلغ و کشیش ارشد کلیسای لیکوود شهر هوستون ایالت تگزاس آمریکا در برنامه ای با حضور تعداد زیادی از مسیحیان درباره خطرات خوردن گوشت خوک و فرآورده های آن و تأثیر منفی این نوع گوشت بر سلامت انسان هشدار داد.

وی در این سخنرانی تأکید کرد: مسیحیان چرا نباید گوشت خوک بخورند؛ کتاب های آسمانی ما را از خوردن گوشت خوک منع می کنند، که فرآورده های گوشت خوک نیز مشمول این منع شرعی می شود.

این کشیش آمریکایی اظهار داشت: ما برای حفظ سلامت خود باید تغییراتی در برنامه غذایی خود ایجاد کنیم زیرا خداوند برای منافع انسان داناتر و آگاهتر است؛ خوک در زمان انجیل حیوانی نجس محسوب می شد و هرگز خورده نمی شد و علت آن هم این بود که خوک همه چیزخوار است یعنی آشغال را نیز می خورد . خوک حتی لاشه بچه خود را نیز می خورد و لاشه بدبو و فاسد حیوانات را هم می خورد.

اوستن ادامه داد: مهمترین مساله این است که دستگاه گوارش خوک در مقایسه با دستگاه گوارش دیگر حیوانات سریع تر و ضعیف تر است یعنی مدت هضم غذا در بدن خوک 4 ساعت است که این امر بسیار بد است و خوک به علت سرعت و ضعف دستگاه گوارش خود نمی تواند همه سموم را از بدن خود دفع کند لذا این سموم در چربی این حیوان ذخیره می شود به عبارت دیگر خوک انواع آشغال و مواد فاسد را می خورد و گوشت این حیوان پس از 4 ساعت به منبع مواد سمی تبدیل می شود، و شما چند روز بعد گوشت خوک را روی میز غذا می گذارید و می خورید.

وی تأکید کرد: مشکل این است که مواد سمی موجود در بدن خوک به طور کلی دفع نمی شود و حیواناتی مانند گوسفند و گاو که خداوند به انسان اجازه خوردن گوشت آنان را داده است، علوفه پاک و تازه می خورند و دستگاه گوارش این حیوانات منظم و کُند است به عنوان مثال گاو 3 دستگاه گوارش دارد و علوفه ای که می خورد ، به مدت 24 ساعت در دستگاه های گوارش اش هضم می شود . آیا هضم 24 ساعته مواد غذائی بهتر از هضم 4 ساعته نیست ؟ آیا شما ترجیح می دهید گوشت حیوان آشغال خور را بخورید یا گوشت حیوانی را بخورید که علوفه پاک و تازه می خورد؟ آیا گوشت حیوانی که به سختی مواد غذائی را هضم می کند و سموم را در چربی بدنش ذخیره می کند ، بهتر است یا گوشت حیوانی که به خوبی سموم را از بدنش دفع می کند ؟ من نمی دانم نظر شما چیست  ؟ ولی من نمی خواهم ریسک کنم و سموم موجود در گوشت خوک را وارد بدنم کنم.

 

 

 

     حال به آیات و روایاتی می پردازیم که هر آنجه که تا کنون

      از علم در این باره برایتان گفتیم را همین آیات و روایات

چند هزار سال پیش در باره اش

صحبت کرده اند: 

 

 

(اعوذ باللّه من الشیطان الرجیم)

(بسم الله الرحمن الرحیم)

 

قُل لاَّ أَجِدُ فِی مَا أُوْحِیَ إِلَیَّ مُحَرَّمًا عَلَى طَاعِمٍ یَطْعَمُهُ إِلاَّ أَن یَکُونَ مَیْتَةً أَوْ دَمًا مَّسْفُوحًا أَوْ لَحْمَ خِنزِیرٍ فَإِنَّهُ رِجْسٌ أَوْ فِسْقًا أُهِلَّ لِغَیْرِ اللّهِ بِهِ فَمَنِ اضْطُرَّ غَیْرَ بَاغٍ

وَلاَ عَادٍ فَإِنَّ رَبَّکَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ

 

بگو در آنچه به من وحى شده است بر خورنده‏اى که آن را مى‏خورد هیچ حرامى نمى‏یابم مگر آنکه مردار یا خون ریخته یا گوشت‏ خوک باشد که اینها همه پلیدند یا [قربانیى که] از روى نافرمانى [به هنگام ذبح] نام غیر خدا بر آن برده شده باشد پس کسى که بدون سرکشى و زیاده‏خواهى [به خوردن آنها] ناچار گردد قطعا پروردگار تو آمرزنده مهربان است .

  سوره: 6 , آیه: 145

"انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا"

"همانا خداوند فقط و فقط می‌خواهد پلیدی را از شما اهل بیت دور سازد و شما

را قطعاً پاکیزه سازد."

 

"سوره‌ی احزاب قسمتی از آیه‌ی 33 (معروف به آ یه‌ی تطهیر)"

 

 

و اما صحبت های جالب استاد در باره ی  چرایی حرام بودن تناول گوشت خوک و

رابطه ی بین دو آیه ی قرآن که در بالا آورده شد :

 

این ویدئو تکه ای از سخنرانی استاد است که برای

درک بهتر موضوع باید سخنرانی کامل ایشان را گوش

بدهید که سخنرانی کامل ایشان را نیز در وبسایت

خواهم گذاشت.

 

 

و چند حدیث از ائمه معصومین:

حضرت امام رضا (ع) : در جهت تحریم خوردن گوشت خوک می فرماید : (( خداوند خوردن خوک را حرام فرموده چون حیوان است مهیب و زشت صورت که خدا او را برای پند و عبرت گرفتن خلق آفریده ( یعنی از دیدنش بفهمند که خدا بر هر چیزی توانا است و خدای را بر زیبایی صورت بشری خود شکر کنند ) و بترسند از شهوترانی و بی بند و باری که موجب این میشود که خدای تعالی صورت زیبای بشری را از ایشان گرفته و به صورت خوکشان کند و مسخ شوند ( چنانچه با جماعتی از پیشینیان در دنیا چنین فرمود و سایرین در عالم برزخ و قیامت در اثر داشتن خوی خوک بصورت او محشور میشوند ) و خوک را در بین بشر گذارد تا دلیلی برای گذشتگانی که با این صورت در آمده بودند باشد و جهت دیگر حرمت گوشت خوک آن است که خوراکش پلیدترین پلیدیها و کثیف ترین کثافتها است با مفاسد و زیانهای بسیاری که در خون او است)).     

وسائل الشیعه ، جلد16 صفحه 378 باب اطعمه

 

امام صادق (ع) : خداوند عده ای را بصورت های گوناگون مسخ کرد شبیه خوک ، بوزینه ، خرس و هرچه از مسوخات دیگر است و آنگاه از خوردن این نمونه ها نهی فرمود تا از این جور حیوانات بهره مند نگردند و عقوبت آنرا خوار و سبک نشمرند !  

تفسیر عیاشی و کتاب الاطعمة و الاشربه وسائل باب1 صفحه 377

 

امام صادق (ع) : مردی از امام (ع) سوال نمود چرا خداوند گوشت خوک و شراب را حرام نموده است ؟ امام (ع) در پاسخ فرمودند : خداوند تبارک و تعالی چیزی را حلال ننموده و چیزی را حرام نکرده مگر برای حفظ مصالح خود مردم. نه آنکه بنا بر میل خود نسبت به چیزی آن را حلال نموده و به خاطر بی میلی خود نسبت به امری آنرا حرام کند. زیرا خداوند که خالق بندگانش میباشد ، می داند چه چیزهائی سبب قوام جسم و روح ایشان میشود. پس آنها را حلال نموده و میداند چه چیزهائی برای روح و جسم انسان ضرر دارد ، آنها را حرام فرموده. برای مثال گوشت خوک را حرام نموده ، زیرا سبب بی غیرتی و بی تعصبی و فساد اخلاق میشود. و شراب را حرام نمود ، زیرا شرابخواری موجب ارتعاش و لرزش بدن است و مروت و جوانمردی را از شخص زائل می کند و شخص مشروبخوار را به تمام امور زشت و قبیح از قبیل زنا با محارم و آدم کشی و هر فتنه ای می کشاند.  

تفسیر جامع جلد 2 صفحه 156

 

امام صادق (ع) : چهارچیز سبب پیری زودرس است : خوردن گوشت خوک . نشستن بر جای نمناک . بالارفتن از پله . و آمیزش با پیر زن. 

تحف العقول صفحه 540

 

یک سوال از شهید مطهری در این مورد و پاسخ ایشان :

ایشان می‌‌‌گوید: یکى از سؤالاتى که من خودم با آن خیلى مواجه شده‌‏‌ام (و از جمله در سفرى که اخیراً به مناسبت جشنى که در نیمه شعبان در دانشکده کشاورزى اهواز ترتیب داده شده بود و دو جلسه پرسش و پاسخ تشکیل داده بودند، مطرح شد و بنده هم مکرر این سؤال را شنیده‌‌‏ام) راجع به حرمت گوشت خوک است.

سوال:

این‌‏‌طور سؤال مى‌‌‏کردند که گوشت خوک حرام است و البته خیلى دستور حکیمانه‌‌‏اى بوده است. در آن زمان مردم گوشت خوک را نمى‌‏‌شناختند و آن میکروبى که در آن وجود داشت- که آن را «تریشین» مى‌‏‌گویند- عوارض بسیارى براى خورنده به وجود مى‏‌‌آورد. در آن زمان بشر نه آن میکروب را مى‏‌‌شناخت و نه وسیله‌‌‏اى داشت که آن را از بین ببرد، ولى پیغمبر با نور وحى و نبوت این حقیقت را دریافته بود. خدا به پیغمبر دستور داد که به مردم بگو از خوردن گوشت خوک خوددارى کنند.حرام بودن گوشت خوک به واسطه همین میکروبى است که در بدن خوک وجود دارد. ولى امروز به واسطه پیشرفتهاى عظیم علمى کشف شده است که ضرر این گوشت از چیست و راه از میان بردن آن هم کشف شده است و به وسایل مختلفى آن میکروب را از بین مى‌‌‏برند. بنابراین، آن دلیلى که براى حرمت گوشت خوک وجود داشته است امروز دیگر وجود ندارد. پس امروز ما اگر گوشت خوک را بخوریم برخلاف دستور اسلام رفتار نکرده‌‏‌ایم.اگر خود پیغمبر هم امروز باشد و از او سؤال کنیم که با وسایلى که جدیداً پیدا شده است باز هم گوشت خوک را نخوریم؟ لابد خواهد گفت که نه دیگر، حالا مى‏‌‌توانید بخورید. آن روز که ما گفتیم، وسایلى براى از بین بردن این میکروب نبود و حالا که هست دیگر مانعى ندارد.

بنده آنجا گفتم که بعضى از مقدمات این حرف درست است ولى بعضى دیگر از مقدماتش ناقص است.

این مطلب که شما مى‌‌‏گویید هر حکم که در اسلام هست دلیلى دارد، راست است. این را علماى اسلام به این ترتیب بیان مى‏‌‌کنند که در هر دستورى از دستورات اسلام حکمت یا حکمتهایى نهفته است و به تعبیرى که علماى فقه و اصول استعمال مى‌‌‏کنند احکام تابع یک سلسله مصالح و مفاسد واقعى است؛ یعنى اگر اسلام چیزى را حرام کرده است چون مفسده‏‌‌اى وجود داشته است حرام کرده، خواه مفسده جسمى باشد خواه روحى، خواه به زندگى فردى بستگى داشته باشد خواه به زندگى اجتماعى، در هر حال یک ضررى در آن بوده است که حرام شده است. یعنى تحریم تعبدى به این معنى که بدون دلیل یک چیزى حرام شده باشد اصلًا وجود ندارد، و هیچ عالمى از علماى شیعه چنین حرفى نمى‌‏‌زند....مجتهد باید پخته باشد. ممکن است براى چیزى که حرام شده است دهها خطر وجود داشته باشد و امروز علم یکى از آنها را کشف کرده و مابقى هنوز مانده باشد.

شما مى‌‏‌بینید مثلًا علم، پنى سیلین را کشف و آثارش را بیان مى‌‏‌کند و تمام مردم به آن روى مى‌‌‏آورند. بعد از چند سال متوجه مى‌‌‏شوند که ضررهایى هم دارد و لااقل براى همه مریض‌‌ها تجویز نمى‌‌‏کنند.مثلًا ممکن است خصایص بعضى از حیوانات در گوشتشان وجود داشته باشد، به طورى که خورنده آن گوشت آن خصایص را بگیرد. از جمله صفات خوک این است که خیلى کثیف است. در حدیث است که یکى از خصایص روحى این حیوان این است که [غیرت ندارد و خوردن گوشت او] غیرت را از بین مى‌‏‌برد.... وقتى از امام رضا علیه‌‌السلام راجع به حرمت گوشت خوک سؤال مى‌‌‏کنند مى‌‌‏فرماید: «لِانَّهُ یُذْهِبُ الْغیرَةَ» براى اینکه غیرت را از بین مى‌‏‌برد. بعد در آنجا گفتم این حالتى که شما الآن در اروپا مى‌‌‏بینید، اثر گوشت خوک است که حاصلش را بروز داده است.

حال که چرایی حرام بودن گوشت خوک را متوجه شدیم به یک برنامه میخواهیم بپردازیم با نام خوراکی های عجیب و غریب که از شبکه من و تو پخش میشود. 

در این برنامه فردی به نام اندرو زیمرن به کشور های مختلف سفر کرده و غذاهای عجیب و غریب آن کشور را را می خورد از جمله غذاهایی که او میخورد می توان به : تاج خروس خام-دنبلان گاو-حشرات مختلف-گوشت خام خوک همراه با نمک-گوش خوک-بینی خوک-بینی گوزن و... نام برد اما نکته ی جالب این جاست که او به هر کشوری که سر می زند حتماً باید یک غذا که از خوک تهیه شده است را سرو کند و در مورد خوشمزگی  ولذیذ بودن آن صحبت کند اعمال او به هنگام خوردن خوک به گونه ای است که انسان را به هوس می اندازد که یکبار گوشت خوک را امتحان کند و این مستند در شبکه ی من و تو بر خوردن گوشت خوک تأکید فراوانی دارد.اینکه این مستند در شبکه من و تو در حال پخش است معنی جزء سعی در تغییر سبک غذا خوردن ایرانی ها ندارد زیرا آنها خوب میدانند که گوشت خوک عامل بی غیرتی است و می خواهند که خوردن این گوشت را در بین ایرانی ها رواج دهند که به واسطه ی آن نسلی بی غیرت و بی تفاوت از ارزش های دینی بار آید

 منبع : ضدفتنه

 



نظرات شما عزیزان:

ava
ساعت16:47---31 مرداد 1392
مطالبتونو کامل نخوندم ولی تا اینجایی که خوندم دیدم ارزش خوندن داره.با افتخارلینک شدین.
پاسخ:ممنون،امید وارم از مطالب استفاده کرده وبا نظراتتون ما را در این راه کمک کنید.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:دلیلی متفاوت برای حرام دانستن گوشت خوک, توسط مصطفی
ظریف هنگام تولد انصرافی ها رومیان زنگی؟ مادرم وزیر و شاه ظریف و احساس پاک!!!!!!!!! اعتدال در فاس گزینه های دور میز کلید شکسته یا دروغ می گید یا بی عرضه اید! دولت راستگویان دولت واداده و ترسو و ببو یعنی ایــن مقاومتی ها حقش هست من دست بندازم این دهن منه جر بدم ؟ انتقاد قیمت باسوادی دولت باسوادان عصبیه؟!!! حقمان است... هان؟! چی شد؟! ترکمنچای 2 تحریم به این کلفتی! خنده های اعتدالی همه چیز باید برا امام زمان (عج) باشه درس عاشورایی ولایتی کجاست که... عاشورا... آقای ظریف مگر معنی flattering را نمیدانید؟! رفتگر محله اندر حکایت مذاکرات وارد آپارت شو بصیرت سلام بر آنانی که با خون خود تاریخ را تا به ابد سیراب کردند مرگ بر آمریکا آهنگ جدید و بسیار زیبای حامد زمانی به روز با وبلاگ استاد رائفی پور: به بهانه سیزده آبان صحبت های عجیب و شاخ دار مهاجرانی در مورد اسرائیل حذف شعار مرگ بر آمریکا عباسی از مذاکره می گوید نظرتون چیه!!!؟؟؟ حرف حساب گزینه ها کو؟ کلیپ_ حساس نشو - قسمت دوم کلمات پرکاربرد سخنرانی‌هایآقایان احمدی‌نژاد (1391) و روحانی (1392) منیژه منم دخت افراسیاب برهنه ندیده تنم آفتاب تزویر و نرمش قهرمانانه به روز با وبلاگ استاد
طراح قالب : { معبرسايبري فندرسک}